Szüksége van-e egy étteremnek weboldalra?

Facebook
Email
Étterem weboldal: Szüksége van-e rá? Mit tartalmazzon? És vajon mit tud egy online rendelésre lehetőséget adó honlap?
étterem weboldal készítés
Elekes Márton

Szia, Marci vagyok!

Amennyiben kérdésed van a cikk tartalmával kapcsolatban, fordulj hozzám bizalommal!

Tartalomjegyzék

Online jelenlét a vendéglátásban

Egy étterem weboldal nélkül ma már szinte “nem is létezik”. A honlap alap esetben egy bázis, egy első benyomás, ami képet ad a vállalkozás tevékenységéről és arról, hogy a cég vezetői hogyan látják a világot, mit tartanak fontosnak és mit kevésbé. Ennél persze jóval több feladatot is elláthat egy weboldal. Ma már – szinte kivétel nélkül – minden szektorban hasznos és általában szükséges is az online jelenlét. Kérdés, hogy pontosan hogyan és milyen mértékben. 

Mit tartalmazzon egy étterem weboldala?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre megkapd a válasz, elsőként érdemes átgondolni a motivációt és kitűzni a célokat. Alapvetően két fajta éttermes weboldalt választhatunk külön:

  • bemutatkozó jellegű, “bázis”-ként működő honlapokat, amelyek alap információkat tartalmaznak és főleg arra szolgálnak, hogy az adott étterem az online térben is megjelenjen, illetve esetleg még néhány egyszerűbb megoldást (pl. asztalfoglalás, érintésmentes QR kódos étlap),
  • valamint azokat a weblapokat, amelyek valamilyen extra igényt szolgálnak ki: online ételrendelős vagy egyéb, bonyolultabb rendszerekkel vannak ellátva.

Mi most ez utóbbiról fogunk bővebben írni, de hamarosan lesz még szó az első verzióról is a blogunkban!

Aminek mindenképp szerepelnie kell egy étterem weboldalán

Egy étterem weboldalának mindig legyen része az étterem címe, az étlap, az elérhetőségek, az igénybe vehető szolgáltatások (pl. rendezvények), néhány kép a helyszínről és az ott kapható ételekről, illetve egy rövid leírás/bemutatkozó. Ezek azok a tartalmi elemek, amelyek semmiképpen sem hiányozhatnak az általunk készített vendéglátós weblapokról.

Lehetséges, extra igényt kielégítő szolgáltatások egy étterem weboldalán

Az alap információkon felül persze még jó néhány praktikus megoldás is része lehet egy étterem weboldalának. Ilyen pl. az asztalfoglalási rendszer, a QR kódos étlap vagy a keresőoptimalizált blogcikkek. 

Online rendelésre lehetőséget adó weboldalak – pro és kontra

pro: A legnagyobb előnye, hogy teljes egészében az étterem kezében van, így a forgalom után nem kell jutalékot fizetni (ez adott esetben még versenyképesebb árakat is jelenthet vagy valamilyen pluszt a vásárló számára). A saját ételrendelős rendszer mellett szól még, hogy nincs közvetlen árverseny a többi étteremmel, mint a rendelős applikációk esetében, ahol a felhasználók azonnal összehasonlítják az árakat. A magyar egy árérzékeny piac, így ez egy fontos előny.

kontra: : A hirdetésről az étteremnek kell gondoskodnia a saját social media és egyéb felületein.

Mit tud egy online rendelésre lehetőséget adó weboldal?

Azok, akik csak gondolkodnak egy saját ételrendelési rendszer elindításán gyakran félnek attól, hogy ez a fejlesztés nem lesz elég felhasználóbarát és jóval nehezebb lesz kezelni, mint az ételrendelős applikációkat. Ez nem így van: sőt, sok esetben még jóval többet is tud egy ilyen rendszer, hiszen személyre szabható. Számos lehetőség és megoldás közül válogathat az, aki megrendeli ezt a fejlesztést.

Nézzük, hogy mi mindent tud(hat) egy ilyen rendszer:

  • Az étterem konyhájának nyitvatartásával szinkronizáltan (vagyis az előzetesen beállított időpontokban) “nyílik és zár” az ételrendelés felülete.
  • A látogatók (az előzetesen létrehozott kategóriák szerint) tételesen végig tudják nézni az étlapot és kosárba helyezni az általuk kiválasztott  ételeket.
  • Az ételeket az étterem által megadott információk szerint választhatják ki a vásárlók a rendszerben (pl. egy pizzázó esetében: lehet különböző átmérőjű pizzák között lehet válogatni, plusz feltétet lehet kérni amelyekért a rendszer magától felszámítja a díjat stb.).
  • Megjelenhetnek az ételekben szereplő allergének az ételek nevei mellett.
  • Akár különböző napi/heti menü vagy egyéb ajánlatok és csomagkedvezmények is létrehozhatóak, amelyek közül válogathat a felhasználó.
  • Lehetőség van személyre szabott ételek rendelésére (pl. “kívánság” pizza, ahol a méret és az alap kiválasztását követően három különböző feltétet válogathat össze a látogató).
  • A rendszer képes irányítószám alapján kiszámítani a kiszállítási díjat, de van lehetőség akár km alapú díjazási automatizáció alkalmazására is.
  • Létrehozhatóak különböző kuponos kedvezményeket. 
  • Akár kiépíthető egy törzsvásárlói rendszer is, amelyben a rendelésekkel a felhasználók pontokat gyűjthetnek, amit később igény szerint beválthatnak.
  • Lehetőséget ad a weboldalon keresztül történő kártyás fizetésre, illetve automatikus e-számla küldésre is.

Nem kaptál mindenre választ? Amennyiben további kérdésed van vagy ajánlatot szeretnél kérni, úgy vedd fel velünk a kapcsolatot!