USP: a dolog, amiben a legjobb vagy

Facebook
Email
A különbség, ami aranyat érhet! Mi a Te vállalkozásod USP-je? Cikkünkben elmagyarázzuk a három betű jelentőségét.
USP
Elekes Márton

Szia, Marci vagyok!

Amennyiben kérdésed van a cikk tartalmával kapcsolatban, fordulj hozzám bizalommal!

Tartalomjegyzék

Minden vállalkozás a maga tekintetében egyedi, ami alól még az azonos szektorban szereplő, azonos tevékenységet folytató cégek sem kivételek. Függetlenül attól, hogy ugyanaz a kínált szolgáltatás vagy termék, minden vállalkozás életében szerepel egy másoktól megkülönböztethető speciális vonás (USP), amely segít magasabb szinten kiszolgálni az ügyfeleket és kitűnni a tömegből.

Mi az a USP?

De mi is pontosan a USP? A USP, az angol Unique Selling Proposition kifejezés rövidítése, amit magyarul leggyakrabban egyedi terméktulajdonságnak nevezünk. Ez az az „aranyat érő” tulajdonságod, amely kiemel a versenytársak közül és amellyel még személyre szabottabban érheted el a releváns célközönségedet. Tehát azt beláthatjuk, hogy ez egy olyan marketingeszköz, amit érdemes megtalálnod és aktívan használnod.

USP ábra
Az alábbi ábrán szemléltetjük, hogy mi is az, amit keresünk

Hogyan találd meg az USP-det?

Jó, oké, már értjük, hogy mi az a USP, de hogyan találom meg, hogy az én cégem életében mi az? 

A vállalkozásépítés gyakran igényel önkritikát és folytonos piackutatást. Itt most a kettőt egyben kell alkalmaznunk.

Íme pár tipp, hogy hogyan találd meg a vállalkozásod USP-jét:

  1. Kérdezd meg ügyfeleidet: Ha valaki, akkor ők igazán tudják, hogy miért választottak Téged a konkurenciával szemben. Számos oka lehet: a személyed/márkád szimpatikusabb, gyorsabb vagy, precízebb vagy, ingyenesen szállítasz, közelebb helyezkedik a vállalkozásod az otthonához, garanciát vállalsz stb….
  2. Ha ők nem tudnak válaszolni, fogj egy excelt és írd fel a létező összes jó tulajdonságát és aspektusát a szolgáltatásodnak/termékednek. Ezek után rangsorold őket, hogy szerinted mely tesz Téged a legkülönlegesebbé és egyedibbé a piacon.
  3. Tedd félre az egot és büszkeséget és gyűjtsd össze a konkurencia kiemelkedő tulajdonságait is. 
  4. Hasonlítsd össze, hogy mi az, amiben ő verhetetlen és mi az, amiben Te vagy az. Ahol közel azonos erőt képviseltek, az a „Kockázatos zóna”, itt valós harc fog folyni az ügyfél kegyeiért.
  5. Az ábra szerint, amiben Te vagy a „USP zóna” győztese, fejleszd még tökéletesebbre a szolgáltatásodat, kommunikáld konzekvensen és maradj az első pozícióban. A „Veszteséges zónában” verhetetlen a szomszéd, ezt inkább hagyd meg neki, ugyanis ő fog jobb szolgáltatást nyújtani a vevőknek.

Hogyan alkalmazd és kommunikáld?

Ha már a vállalkozásod USP-je is meg van, itt az ideje tudtára adni ezt a meglévő és leendő ügyfeleidnek. A cél, hogy ha ezt a szót/jellemzőt hallják, a Te vállalkozásod jusson eszükbe róla. Ezt leginkább a folytonos és tudatos kommunikációval érhetjük el. A USP-d, s egyben a legfőbb üzeneted, képes megjelenni a logódban, offline és online hirdetéseidben, az üzletedben vagy éppen a honlapodon. A legjobb, ha igyekszel széleskörűen minden lehetséges platformot és megjelenési lehetőséget kihasználni annak érdekében, hogy biztosan eljusson az üzeneted a vásárlókhoz.

Segítünk megtalálni

Nagyon reméljük, hogy cikkünk hasznos gondolatébresztőnek számított, és sikerül megtalálnod az egyedi terméktulajdonságodat. Amennyiben úgy érzed, hogy támogatást nyújthatunk neked a témában, akkor kérd bátran segítségünket, legyen szó egy USP tanácsadásról vagy éppen annak kommunikálásáról!

Sok sikert kívánunk vállalkozásod USP-jének megtalálásához. 🙂