Weboldal készítés szolgáltatásunkról

Facebook
Email
Sokszor felmerülő kérdés, hogy milyen a jó weboldal? Honnan tudom, hogy melyik webügynökségben bízhatok meg? Ezekre a kérdésekre ad választ bejegyzésünk.
weboldal készítés
Elekes Márton

Szia, Marci vagyok!

Amennyiben kérdésed van a cikk tartalmával kapcsolatban, fordulj hozzám bizalommal!

Tartalomjegyzék

Weboldal készítés és webshop készítés

A webfy.hu csapatával weboldalak, webshopok, katalógus és portál jellegű weboldalak tervezésével és kivitelezésével foglalkozunk. Az elkészült weboldalakat a 2022-es évi statisztikánk alapján a weboldal átadását követően az esetek 97%-ban havidíjas szolgáltatás keretein belül üzemeltetjük tovább. Amennyiben az átlagos weboldal készítés árak érdekelnek, olvasd el arra vonatkozó bejegyzésünket!

Weboldal üzemeltetés

Weboldal üzemeltetés szolgáltatásunkról egy másik cikkünkben írtunk. Amennyiben céged jövendőbeli weboldalától valós eredményeket vársz, abban az esetben jó szívvel ajánljuk szolgáltatásunkat, amely komplex üzemeltetési csomagként olcsóbb alternatívát jelent, mintha önállóan bérelnél webtárhelyet, domain címet, kifizetnéd a felhasznált prémium pluginek licencek éves díjait és tőlünk még folyamatos karbantartást és havi átlagosan 1 óra időtartamban tartalommódosítást is kapsz. A weboldal üzemeltetés „matekról” példánkat a Weboldal üzemeltetési szolgáltatásunkról című cikkben olvashatod el.

Milyen a jó weboldal 2023-ban?

A jó weboldal nem csak 2023-ban, hanem mindig EREDMÉNYES

Mivel profitorientált vállalkozásokkal vagyunk üzleti kapcsolatban, ezért esetükben röviden fogalmazva a jó weboldal olyan, ami pénzt csinál így – vagy úgy. Történhet a cég sikerességéhez való hozzájárulás közvetlen online értékesítéssel (pl.: webshopok), segítheti a weboldal céged munkáját az érdeklődők összegyűjtésével (pl.: lead generáló weboldalak), de az is lehetséges, hogy céged esetében esősorban presztízs értéke van a weboldalnak és inkább egy igényes digitális névjegyként járul hozzá az üzletkötések sikeréhez, mint sem közvetlenül technikai funkcióival.

További számos lehetőség felsorolható: a katalógus weboldalak, szalonok, műhelyek és egészségügyi intézmények digitális időpontfoglalását lebonyolító weboldalak, azonban egy közös bennük: hozzájárulnak az üzlet sikeréhez, befektetésként kell rájuk tekinteni.

Technikai értelemben milyen alapvető elvárásaink legyenek egy weboldallal kapcsolatban?

Technikai értelemben véve egyaránt elengedhetetlenek a következők:

  1. Reszponzív – a reszponzivítás alatt azt értjük, hogy a weboldal – lehetőség szerint – minden kijelzőn hibátlanul jelenik meg, egyszerűbben „mobilbarát” weboldalnak is szokás nevezni
  2. Gyors betöltődés – a weboldal gyors betöltődési sebessége nem csak az úgynevezett UX (User Experience = felhasználói élmény) szempontjából jelentős, hanem a keresőmotorok, – hazánkban monopol helyzetben lévő Google-nek – való megfelelés céljából sem figyelmen kívül hagyható kritérium
  3. Felhasználóbarát tervezés – átláthatóság, intuitív működés, webergonómiai szabályok betartása, kellő kontraszt alkalmazása a szöveg olvashatósága érdekében és még további többszáz tényező, amely megkülönbözteti a jó weboldalt a kiválótól és egyben az olcsót a drágától
  4. SEO (Search Engine Optimization) – magyarul keresőoptimalizálásnak nevezzük azt a szakterületet, amely három részre osztható: 
    • On Page SEO, 
    • Off Page SEO 
    • és végül a technikai SEO
      Az On Page SEO és a technikai SEO tekintetében a weboldalt tervező és kivitelező cég számos szakmai szempont alapján kell, hogy eljárjon. Összefoglalva: a keresőoptimalizáció célja, hogy az azonosított, tevekénységed/terméked tekintetében releváns célközönségnek a Google (fizetett hirdetés nélkül!) minél előkelőbb helyen tüntesse fel az oldalad. Ezen a láthatatlan részleten sok esetben az adott weboldal sikere múlik. Olyan szolgáltatót válassz, akinek a szakértelméről meggyőződtél a keresőoptimalizálás területére vonatkozóan!
  5. Végül, de nem utolsó sorban: képes megragadni a látogató figyelmét, megoldást kínálni a látogató problémájára és végül konverziót realizálni (konverzió = célteljesülés)

Hogyan válasszam ki a számomra megfelelő weboldal készítőt?

Weboldal készítés referencia: a tapasztalat bizonyítéka

Úgy gondolom érthető állítás a weboldal készítés szakmában, hogy a referenciák az őszinte lenyomatai a szolgáltató munkájának. Amennyiben azt tapasztalod, hogy a számodra szimpatikus szolgáltató – a korábban felsorolt szempontok alapján – minőségi munkákat adott ki a kezei közül, akkor már jegyezhetsz a nevéhez egy piros pontot.

Weboldal portfólió összetétele

Térjünk rá a részletekre: mindenképpen előnyt jelent, ha a kinézett szolgáltató referenciái között találsz a tevékenységedhez kapcsolódó, a szolgáltató által elkészített munkát. Amennyiben a portfólió alapján a cég nagyon tapasztalt lead generáló „bemutatkozó weboldal jellegű” weboldal készítés területén az nem garantálja, hogy 10 ezer termékes webshopot is azonos tapasztalattal és szakmai felkészültséggel tud készíteni. Az igényeid és a közzétett referenciák alapján mérlegeld, hogy az elvárásaidhoz illeszkedő szolgáltatót találtál-e!

Professzionalitás a weboldal készítésben

Amennyiben egy szakemberrel telefonon egyeztetsz az elképzeléseddel kapcsolatban, abban az esetben vannak jelek, ahonnan tudni fogod: megbízható kezekben vagy. Árulkodhat a telefon túlsó felén tartózkodó szakértelméről, hogy új aspektusból világítja meg a problémádat és olyan releváns kérdéseket tesz fel, amelyekre te nem is gondoltál, pedig nagyon fontosak a céljaid megvalósítása érdekében. Amennyiben azt érzed, hogy tapasztalatra épülő, szakmai magabiztossággal „vezeti a beszélgetést” a felkeresett szakember, akkor valószínűleg jó helyen jársz: hiszen jó esetben nem csak „megvalósítót” keresel, hanem marketinges vénával rendelkező, tapasztalt üzleti partnert. Na de mi lehet a következő lépcsőfok?

Forintpontos weboldal készítés árajánlat, szerződéssel, ÁFA-s számlával

Ez az üzlet jellemzően B2B (Business to Business = vállalatok közötti) piacon zajlik. Egy professzionális szakember azt követően, hogy egyeztettétek a projekt szempontjából releváns összes kérdést, képes számodra forintpontos árajánlatot készíteni, amire árgaranciát vállal. Továbbá természetesen szerződésben meghatározott módon határidőhöz köti a vállalkozó a munka befejeztének időpontját.

Tapasztalataim alapján azt javaslom, hogy olyan szakembert vagy még jobb esetben céget keress, ahol főállásban foglalkoznak weboldal készítéssel. A másod-harmadállású „olcsó” megoldásokból szokott több hónapos késés vagy nem ritka esetben projekt közepén felszívódó fejlesztő kisülni. Ilyenkor lehet felkeresni -elvesztegetett hónapokat követően – egy rendes vállalkozót, aki piaci áron, rendesen elkészíti a munkát.

Cégünk a weboldal kivitelezési szolgáltatások esetében kizárólag kötbér vállalása mellett szerződik. Amennyiben Megbízó részéről a feltételek teljesítésre kerülnek (képes, szöveges, egyéb tartalmak továbbítása a szerződésben meghatározott határidőre), abban az esetben garantáltan elkészítjük határidőre céged weboldalát. A szerződésben meghatározottak szerint előlegszámla (30% értékben), majd a projekt végeztével a végszámla (fennmaradó 70% értékben) kiállítása sem maradhat el.

Milyen weboldal készítő szolgáltatókat kerüljek el?

Erre a kérdésre nehéz lenne diplomatikusan felelni, így nem azt mondom el, hogy milyen szolgáltatókat kerülj el, hanem hogy hogyan kerüld el azokat, akikkel megbánnád a közös munkát. Tehát a javaslatom, hogy mit tegyél, ha láthatárra került egy szolgáltató:

  1. Vizsgáld meg a szolgáltató referenciáit!
  2. Győződj meg a referenciák hitelességéről! Egyes esetekben az elkészült weboldalak láblécében a kivitelező otthagyja a „lábnyomát”. Keresd meg a referenciaként feltüntetett oldalak esetében!
  3. Ellenőrizd a vállalkozó Facebook / Google (vagy egyéb független) értékeléseit! Legyél gyanakvó, próbáld meg kiszúrni a fiktív véleményeket!
  4. Ellenőrizd a szolgáltató adószámát! Amennyiben találsz Impresszumban, Adatkezelési Nyilatkozatban adószámot az már félsiker, így legalább azt tudhatod (egy lekérdezést követően), hogy a kinézett szolgáltatónak van működő vállalkozása.
  5. Hívd fel valamelyik referenciaként feltüntetett vállalkozást és kérj véleményt a korábbi együttműködésükről! Minél több céggel beszélsz, annál hitelesebb képet kapsz a szolgáltató munkájának minőségéről.

Weboldal készítéssel fordulj hozzánk bizalommal!

Végül engedd meg, hogy ajánljam cégünket, a Webfy Creative ec.-t weboldal tervezési és kivitelezési terveid megvalósításához. Amennyiben úgy érzed hasznodra váltak a bejegyzésben olvasottak, akkor oszd meg másokkal is a cikket, akiket érdekelhet!

Szeretnéd próbára tenni a szakértelmünket? Ha igen, akkor a kapcsolat oldalon található elérhetőségeinken vedd fel velünk a kapcsolatot vagy telefonálj munkanapokon reggel 8 és délután 4 óra között a +36 20 508 8118 telefonszámunkon! Fordulj hozzánk bizalommal!

 

Várom hívásod, a cikk szerzője és a webfy.hu alapítója,
Elekes Márton